- Eliberarea certificatelor de atestare fiscală
Documente necesare:
• cerere tip pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
• carte de identitate/adeverință de identitate;
• împuternicire/procură notarială, dacă este cazul.Notă:
Certificatele de atestare fiscală se obțin de la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Fizice și, respectiv, de la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Juridice din cadrul Primăriei Orașului Otopeni.
Certificatul de atestare fiscală se eliberează numai proprietarilor bunurilor mobile și imobile, înscrise în evidențele fiscale sau persoanelor împuternicite legal de către aceștia.
În cazul în care certificatul de atestare fiscală se solicită pentru înstrăinarea bunurilor, este necesar ca impozitele și taxele aferente acestora să fie achitate integral, inclusiv pe anul curent.
Certificatul de atestare fiscală se eliberează în cel mult 3 zile lucrătoare.- Înregistrarea registrului unic de control
Înregistrarea registrului unic de control de către persoane juridice, persoane fizice și asociații familiale autorizate să desfășoare activități economice în baza liberei inițiative
Documente necesare:
- cerere tip pentru emiterea certificatului de înregistrare a registrului unic de control;
- registrul unic de control achiziționat de la D.G.F.P. Ilfov și vizat la Serviciul Impozite și Taxe din cadrul Primăriei orașului Otopeni;
- certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului;
- cod unic de înregistrare fiscală.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Administrație Publică Locală și Secretariat - Juridic din cadrul Primăriei orașului Otopeni. Termenul de soluționare a cererii este de 30 de zile de la data înregistrării.
- Înscriere clădiri - persoane fizice
Documente necesare pentru înscrierea în evidențele fiscale a clădirilor, proprietatea persoanelor fizice:
• declarație de impunere tip;
• declarație specială tip;
• actul de proprietate (autorizație de construire, contract de vânzare-cumpărare, certificat de moștenire, sentință civilă etc.);
• fișa bunului imobil (fișa cadastrală);
• procesul-verbal de recepție finală (pentru clădirile nou construite);
• planul privind amplasamentul și vecinătățile bunului imobil;
• planul/planurile clădirii - secțiune orizontală pentru fiecare nivel;
• certificatul de eficiență energetică, dacă este cazul.Notă:
Documentele - originale și copii - se depun la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Fizice din cadrul Primăriei Orașului Otopeni.
Declarația specială se depune în cazul în care persoana fizică deține în proprietate două sau mai multe clădiri, indiferent de locul în care sunt situate (în localitatea de domiciliu sau în alte localități din țară). Declarația respectivă trebuie înregistrată la organele fiscale pe raza cărora se află situată(-e) clădirea(-ile).
În cazul în care declarația de impunere (specială) însoțită de documentele mai sus menționate se depune de către o altă persoană decât proprietarul clădirii, este necesară împuternicirea legală dată de către acesta din urmă (procura etc.).Termen de depunere: 30 zile de la data dobândirii.
- Înscriere clădiri - persoane juridice
Documente necesare pentru înscrierea în evidențele fiscale a clădirilor, proprietatea persoanelor juridice:
• declarație de impunere tip;
• actul de proprietate;
• balanța de verificare (analitică);
• fișa mijlocului fix;
• fișa bunului imobil (fișa cadastrală);
• proces-verbal de recepție finală (pentru clădirile nou construite);
• planul privind amplasamentul și vecinătățile bunului imobil;
• raportul de expertiză privind evaluarea clădirilor, după caz.Notă:
Documentele - originale și copii - se depun la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Juridice din cadrul Primăriei Orașului Otopeni.
Declarația de impunere, însoțită de documentele menționate mai sus, se depune de către reprezentantul legal împuternicit în acest sens.
Persoanele juridice care se înscriu pentru prima dată în evidențele fiscale vor depune, pe lângă documentele menționate mai sus, actul constitutiv și certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului.Termen de depunere: 30 de zile de la data dobândirii!
- Înscriere mijloace de transport - persoane fizice
Documente necesare pentru înregistrarea în evidențele fiscale a mijloacelor de transport - proprietatea persoanelor fizice:
- declarație de impunere tip;
- act de proprietate (contract de vânzare-cumpărare, factură, declarație vamală de import, contract de leasing etc.);
- cartea de identitate a mijlocului de transport;
- fișă de înmatriculare (obținută de la poliție);
- timbre fiscale mobile sau dovadă a achitării taxei de timbru legale pentru documentele în copie.
NOTĂ: Documentele - originale și copii - se depun la Serviciul Impozite și Taxe din cadrul Primăriei orașului Otopeni. În cazul în care declarația de impunere, însoțită de documentele mai sus menționate, se depune de către o altă persoană decât proprietarul mijlocului de transport, este necesară împuternicirea legală dată de către acesta din urmă (procura etc.). Termen de depunere: 30 de zile de la data dobândirii!
- Înscriere mijloace de transport - persoane juridice
Documente necesare pentru înscrierea în evidențele fiscale a mijloacelor de transport, proprietatea persoanelor juridice:
• declarație de impunere tip;
• actul de proprietate;
• cartea de identitate a mijlocului de transport.Notă:
Documentele - originale și copii - se depun la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Juridice din cadrul Primăriei Orașului Otopeni.
Declarația de impunere, însoțită de documentele menționate mai sus, se depune de către reprezentantul legal împuternicit în acest sens.
Persoanele juridice care se înscriu pentru prima dată în evidențele fiscale vor depune, pe lângă documentele menționate mai sus, actul constitutiv și certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului.Termen de depunere: 30 de zile de la data dobândirii!
- Înscriere terenuri - proprietatea persoanelor fizice
Documente necesare pentru înscrierea în evidențele fiscale a terenurilor, proprietatea persoanelor fizice:
• declarație de impunere tip;
• actul de proprietate (contract de vânzare-cumpărare, certificat de moștenitor, sentință civilă etc.);
• fișa bunului imobil (fișa cadastrală);
• planul privind amplasamentul și vecinătățile bunului imobil.Notă:
Documentele - originale și copii - se depun la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Fizice din cadrul Primăriei Orașului Otopeni.
În cazul în care declarația de impunere, însoțită de documentele mai sus menționate, se depune de către o altă persoană decât proprietarul terenului, este necesară împuternicirea legală dată de către acesta din urmă (procura etc.).Termen de depunere: 30 de zile de la data dobândirii.
- Înscriere terenuri - proprietatea persoanelor juridice
Documente necesare pentru înscrierea în evidențele fiscale a terenurilor, proprietatea persoanelor juridice:
• declarație de impunere tip;
• actul de proprietate;
• fișa bunului imobil (fișa cadastrală);
• planul privind amplasamentul și vecinătățile bunului imobil.Notă:
Documentele - originale și copii - se depun la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Juridice din cadrul Primăriei Orașului Otopeni.
Declarația de impunere, însoțită de documentele menționate mai sus, se depune de către reprezentantul legal împuternicit în acest sens.
Persoanele juridice care se înscriu pentru prima dată în evidențele fiscale vor depune, pe lângă documentele menționate mai sus, actul constitutiv și certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului.Termen de depunere: 30 de zile de la data dobândirii.
- Radierea din evidențele fiscale a bunurilor mobile și imobile
Documente necesare pentru radierea din evidențele fiscale a bunurilor mobile și/sau imobile:
• cerere;
• actul de înstrăinare;
• certificatul de radiere din circulație (pentru mijloacele de transport).Notă:
Documentele menționate mai sus se depun la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Fizice, respectiv la Serviciul Impozite și Taxe Persoane Juridice din cadrul Primăriei Orașului Otopeni.
Radierea din evidențele fiscale a bunurilor mobile și/sau imobile înstrăinate se face numai după achitarea integrală a impozitelor, taxelor, precum și a accesoriilor (dobânzi și penalități de întârziere) aferente acestora.- Acordarea de scutiri sau reduceri
Documente necesare pentru acordarea de scutiri sau reduceri de impozite, taxe și alte obligații de plată, în cazul persoanelor care beneficiază de aceste drepturi:
- cerere;
- documente care conferă dreptul de a beneficia de scutire sau reducere la plata impozitelor, taxelor și a altor obligații de plată către bugetul local sunt, după caz, următoarele:
- adeverință eliberată de Asociația Veteranilor de Război;
- adeverință eliberată de Asociația Foștilor Deținuți Politici din România;
- hotărâre emisă de Casa Județeană de Pensii Ilfov;
- certificat de înmatriculare și/sau carte de identitate a autoturismului din care să rezulte adaptarea acestuia ca autovehicul hycomat;
- adeverință de venit pentru chiriași, pentru fiecare membru al familiei;
- fișă de calcul a chiriei lunare, pentru chiriași;
- declarație notarială din care să rezulte că persoana solicitantă nu deține teren agricol și nu obține alte venituri;
- anchetă socială (realizată de Compartimentul Stare Civilă, Autoritate Tutelară și Asistență Socială din cadrul Primăriei orașului Otopeni);
- cuponul de pensie;
- carnet de elev/student;
- certificat din care să rezulte că persoana solicitantă se încadrează în categoria persoanelor cu handicap de gradul I sau II;
- certificat din care să rezulte că persoanele solicitante intră sub incidența prevederilor Legii nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor martiri și acordarea unor drepturi urmașilor acestora, răniților, precum și luptătorilor pentru victoria Revoluției din Decembrie 1989, cu modificările și completările ulterioare (persoanele care și-au pierdut total/parțial capacitatea de muncă, marii mutilați, răniții, urmașii celor care au decedat ca urmare a participării la lupta pentru victoria Revoluției din Decembrie 1989);
- certificat medical privind încadrarea în categoria persoanelor fizice nevăzătoare;
- adeverință de la Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă din care să rezulte că a beneficiat/beneficiază de indemnizație de șomaj etc.
NOTĂ: Documentele menționate mai sus se depun la Serviciul Impozite și Taxe din cadrul Primăriei orașului Otopeni. Scutirea sau reducerea la plata impozitelor, taxelor și a altor venituri ale bugetului local se acordă începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a înregistrat cererea.
Direcția Buget și Investiții, Impozite și Taxe
Direcția Buget și Investiții, Impozite și Taxe
- Eliberarea certificatelor de atestare fiscală
- Înregistrarea registrului unic de control
- Înscriere clădiri - persoane fizice
- Înscriere clădiri - persoane juridice
- Înscriere mijloace de transport - persoane fizice
- Înscriere mijloace de transport - persoane juridice
- Înscriere terenuri - proprietatea persoanelor fizice
- Înscriere terenuri - proprietatea persoanelor juridice
- Radierea din evidențele fiscale a bunurilor mobile și imobile
- Acordarea de scutiri sau reduceri