- Acordarea ajutorului social lunar
Documente necesare întocmirii dosarului pentru acordarea ajutorului social lunar potrivit dispozițiilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat:
- cerere tip pentru acordarea ajutorului social;
- declarație pe propria răspundere privind veniturile obținute;
- copii de pe actele de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie, buletin/carte/adeverință de identitate);
- sentință judecătorească de divorț, rămasă definitivă;
- sentință judecătorească de încredințare a copiilor, rămasă definitivă;
- adeverință din care să rezulte că membrii familiei-copii-urmează o formă de învățământ, iar dacă aceștia beneficiază de bursă, tipul și cuantumul acesteia;
- certificat de încadrare în categoria persoanelor cu handicap grav sau accentuat ori în gradul I sau II de invaliditate și cuantumul ajutorului, după caz;
- certificat de atestare fiscală privind veniturile nete realizate de persoana asistată (obținut de la D.G.F.P. Ilfov - Administrația Finanțelor Publice Voluntari);
- certificat de la Compartimentul Registrul Agricol din cadrul Primăriei Orașului Otopeni, din care să rezulte dacă dețin/nu dețin teren și suprafața acestuia;
- adeverință de la Agenția Județeană Ilfov de Ocupare a Forței de Muncă din care să rezulte dacă au primit sau nu repartiție pentru un loc de muncă;
- adeverințe medicale privind starea sănătății tuturor membrilor familiei;
- cupoane de pensie;
- cupoane alocații de stat și alocații suplimentare.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Cererea privind acordarea ajutorului social se soluționează în termen de 30 de zile de la data înregistrării.
- Eliberarea certificatului de naștere
Acte necesare pentru eliberarea certificatului de naștere:
- cerere tip pentru eliberarea certificatului de naștere;
- copii de pe actele de stare civilă ale părinților (buletin/carte de identitate, certificat de căsătorie);
- livret de familie;
- certificat constatator privind nașterea copilului viu (eliberat de la spital-maternitate);
- dovadă achitării taxei legale de timbru.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Stare Civilă, din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Certificatul de naștere se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare.
- Eliberarea certificatului de căsătorie
Acte necesare pentru oficierea căsătoriei și respectiv eliberarea certificatului de căsătorie:
- cerere tip pentru oficierea căsătoriei și respectiv eliberarea certificatului de căsătorie;
- buletine/cărți de identitate (soț/soție);
- certificat de naștere (soț/soție) - originale și copii;
- certificate prenuptiale (eliberate de către medicul de familie sau de la policlinică);
- dovadă achitării taxei de timbru legale;
- sentință judecătorească de divorț, rămasă definitivă - în cazul în care una/două persoane au mai fost căsătorite sau certificat de deces - în cazul în care fostul(a) soț/soție a decedat.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Stare Civilă, din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Certificatul de căsătorie se eliberează în ziua oficiării căsătoriei.
- Eliberarea certificatului de deces
Acte necesare pentru eliberarea certificatului de deces:
- buletin/carte de identitate pentru persoana decedată;
- certificat de naștere pentru persoana decedată;
- certificat de căsătorie pentru persoana decedată;
- certificat medical constatator al decesului;
- livret militar (pentru bărbați);
- buletin/carte de identitate pentru persoana declarantă;
- adeverință de la Parchet - pentru persoane decedate în accidente (necesară și în cazul în care decesul se declară cu o întârziere de peste 3 zile).
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Stare Civilă, din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Certificatul de deces se eliberează imediat.
- Eliberarea duplicat certificat naștere / căsătorie / deces
Acte necesare pentru eliberarea duplicatului certificat naștere / căsătorie / deces:
- cerere tip;
- buletin/carte/adeverință de identitate;
- dovadă achitării taxei de timbru legale.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Stare Civilă din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Acte necesare pentru recunoașterea simplă
- cerere tip;
- declarație de recunoaștere simplă;
- certificat de naștere;
- buletin/carte de identitate;
- certificat de naștere al copilului.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Stare Civilă din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării declarației.
- Acte necesare pentru stabilirea paternității
Acte necesare pentru stabilirea paternității:
- cerere tip;
- hotărâre judecătorească rămasă definitivă privind stabilirea paternității;
- buletin/carte de identitate.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Stare Civilă din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Transcrierea actelor de naștere
Acte necesare pentru transcrierea actelor de naștere (pentru cei născuți în străinătate):
- cerere tip;
- certificatul de naștere (în original);
- certificatul de naștere tradus la un birou notarial și copia legalizată a acestuia;
- copie buletin/carte de identitate/pașaport a persoanei care depune cererea;
- dovada din care să rezulte că domiciliul persoanei pentru care se transcriu actele este în orașul Otopeni.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Stare Civilă din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Eliberarea livretului de familie
Eliberarea livretului de familie
- cerere tip;
- copii buletine/cărți de identitate - soț, soție;
- copie certificat de căsătorie;
- copii de pe certificatele de naștere ale copiilor.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Livretul de familie se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii
- Acte necesare pentru eliberarea livretului de familie pentru alocație suplimentară
Acte necesare pentru eliberarea livretului de familie pentru alocație suplimentară
- cerere tip;
- copii buletine/cărți de identitate - soț, soție;
- copie certificat de căsătorie;
- copii de pe certificatele de naștere ale copiilor;
- hotărâre judecătorească de divorț, rămasă definitivă;
- hotărâre judecătorească de încredințare a copilului (plasament), rămasă definitivă;
- anchetă socială (în cazul relațiilor de concubinaj);
- anchetă socială pentru domicilii diferite ale părinților.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Livretul de familie se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Acte necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii
Acte necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii
- cerere tip;
- copie buletin/carte de identitate declarant (soț, soție);
- copie certificat de naștere pentru copil/copii.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Acte necesare pentru acordarea alocației suplimentare
Acte necesare pentru acordarea alocației suplimentare
- cerere tip;
- copie buletine/cărți de identitate (soț, soție);
- copie certificat de căsătorie;
- copii de pe certificatele de naștere ale copiilor.
După caz:
- hotărâre judecătorească de divorț, rămasă definitivă;
- hotărâre încredințare (plasament);
- anchetă socială (în cazul relațiilor de concubinaj);
- anchetă socială pentru domicilii diferite ale părinților.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Acte necesare pentru instituire tutelă
Acte necesare pentru instituire tutelă
- cerere tip din partea tutorelui privind protecția minorilor lipsiți de ocrotire părintească;
- copii de pe certificatele de naștere ale copiilor minori;
- copii de pe certificatele de deces ale părinților minorilor;
- copii de pe certificatele de naștere ale tutorilor;
- copii de pe certificatul de căsătorie al tutorilor;
- adeverințe doveditoare privind situația școlară a minorilor;
- adeverințe medicale pentru minori și familia tutorelui;
- adeverințe de venituri pentru tutori;
- cazier judiciar pentru tutori (în original);
- inventarul bunurilor care aparțin persoanei care necesită instituirea tutelei;
- în cazul instituirii tutelei pentru persoane majore puse sub interdicție, mai sunt necesare certificatele medicale doveditoare ale afecțiunilor medicale ale acestora și hotărârea judecătorească de punere sub interdicție rămasă definitivă.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Acte necesare pentru instituire curatelă
- cerere tip din partea curatorului;
- copii de pe certificatele de naștere ale minorilor/majorilor;
- copii de pe buletinele/cărțile de identitate ale minorilor/majorilor;
- copii de pe certificatele de deces ale părinților;
- dovada dobândirii bunurilor în proprietatea minorilor;
- copia buletinului/cărții de identitate a persoanei care urmează să susțină interesele minorilor/majorilor (curator);
- consimțământul curatorului privind reprezentarea sau asistarea minorilor aflați în dificultate sau a majorilor aflați în imposibilitatea de a se reprezenta în acte juridice.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- Acte necesare pentru acordarea alocației pentru nou-născuți
Acte necesare pentru acordarea alocației pentru nou-născuți
- cerere tip;
- negatie de la primăria localității pe raza căreia se află situată Maternitatea în care s-a născut copilul;
- certificat de naștere pentru nou-născut (original și copie);
- copii de pe buletinele/cărțile de identitate ale părinților;
- declarație în cazul în care părinții nu sunt căsătoriți legal.
NOTĂ: Documentele se depun la Compartimentul Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Otopeni. Actele se eliberează în termen de 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
Starea civilă, Autoritate tutelară și Asistență socială
Starea civilă, Autoritate tutelară și Asistență socială
- Acordarea ajutorului social lunar
- Eliberarea certificatului de naștere
- Eliberarea certificatului de căsătorie
- Eliberarea certificatului de deces
- Eliberarea duplicat certificat naștere / căsătorie / deces
- Acte necesare pentru recunoașterea simplă
- Acte necesare pentru stabilirea paternității
- Transcrierea actelor de naștere
- Eliberarea livretului de familie
- Acte necesare pentru eliberarea livretului de familie pentru alocație suplimentară
- Acte necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copii
- Acte necesare pentru acordarea alocației suplimentare
- Acte necesare pentru instituire tutelă
- Acte necesare pentru instituire curatelă
- Acte necesare pentru acordarea alocației pentru nou-născuți